مقایسه ای میان کولر گازی و کولر آبی

کولرآبی کولری است که با تبخیر کردن آب باعث سرمایش می شود و از اصلی ترین مزایای آن قیمت پایین تر و مصرف کمتر آن نسبت به کولر گازی است. از مزیت های دیگر آن میتوان به ارزان بودن هزینه تعمیر و تعویض قطعات یدکی آن اشاره کرد.

زنگ زدگی و گرفتگی پوشال ها ، عدم انتخاب دمای دلخواه ،مصرف انرژی بالا به نسبت بازده کم و مصرف آب زیاد  خصوصا با توجه به مشکل بحران کمبود آب در کشور از مهمترین معایب کولرهای آبی هستند و همچنین در این کولرها عوامل بیماری زا (ویروس و باکتری و …)،ریزگردها ،غبار و آلودگی بیرون  به داخل محیط وارد می شود .

برای استفاده از این کولرها معمولا قسمتی از فضای خانه باید از قبل کانال کشی شود که طولانی بودن این کانال ها بازده و کیفیت سرمایش را کاهش میدهد و همچنین در فصول سرد سال از طریق این کانال ها هوای سرد به داخل محیط وارد می شود.

کولر آبی به علت خنک کردن محیط از طریق افزایش سطح رطوبت تنها برای استفاده در مناطق خشک است و قابلیت استفاده در مناطق مرطوب را ندارد.

کولر گازی کولری است که با تبدیل گاز به مایع و دوباره تبدیل مایع به گاز باعث گرفتن گرما می شود که در نتیجه تولید سرمایش می کند.

کولرهای گازی نیز دارای معایب و مزایایی هستند. از جمله مزایای آن بازدهی و توان سرمایش بیشتر ، تصفیه سازی هوا از غبار ، بو  و حتی باکتری ، امکان تنظیم دمای دلخوه و مدت زمان کارکرد ،توانایی استفاده به عنوان سیستم سرمایشی و هم گرمایشی ،حذف لوله کشی و ایجاد کانال برای انتقال هوا، خنک کننده محیط در کوتاهترین زمان و به صورت یکنواخت  است و

و معایب آن گرانتر بودن قیمت آن نسبت به کولر آبی و مصرف برق بالا است .هرچند در برخی مدل ها مانند اینورترها  تا ۶۰% کاهش انرژی دارند.

 

مطالب مشابه

مقایسه رادیاتور پانلی و پره ای

با توجه به افزایش استفاده از سیستم های گرمایشی جدید...

Theme Settings